Program podrške pacijentima jedan je od najzahtjevnijih projekata u farmaceutskoj industriji. Donosimo nekoliko razloga zašto se kompanija i njezini zaposlenici ne upuštaju u razvoj i provedbu programa podrške pacijentima.
Farmaceutske kompanije ni u kojem slučaju ne smiju kontaktirati pacijente. Bilo kakva izrada projekta za pacijente ne dolazi u obzir. Trebalo bi naći agenciju koja bi to radila, ali zbog internih ograničenja kompanije, taj uvjet vjerojatno mogu zadovoljiti samo velike strane agencije, kod kojih su takvi projekti jako skupi.
Čak i da se zadovolje gore navedeni preduvjeti – pronalazak idealnog partnera i dovoljno volje za razvoj projekta unutar kompanije. Lako se dođe do zaključka da se programi podrške pacijentima ne isplate. Priprema projekta je dugotrajna i nužna je suradnja niza različitih odjela. Također, potreban je velik budžet za razvoj, sve jako dugo traje. No, rezultati, financijski naravno, ne vide se mjesecima.
Prilagoditi program podrške tako da odgovara i procedurama kompanije i ciljanoj populaciji vrlo je teško. Dodatno, u razgovoru s liječnicima i drugim medicinskim osobljem, često se čuje kako su pacijenti nezainteresirani za dodatne informacije. Novina poput programa podrške pacijentima, koji uključuje i neku vrstu digitalnih kanala komunikacije uglavnom djeluje preambicioznom za hrvatske pacijente.
Ukratko, zbog silnih ograničenja i niza provjera, priprema projekata podrške pacijentima je dugotrajna te zahtjeva velik angažman odgovorne osobe unutar kompanije, partnersku tvrtku koja je u stanju zadovoljiti sve procedure te izvrsno poznavanje terapije, sustava i prepisivača.
Što biste rekli na informaciju da programe podrške pacijentima može u Vaše ime pripremati i provoditi lokalna tvrtka za cijenu značajno nižu u odnosu na strane tvrtke? Tvrtka s iskustvom u pripremi i provedbi, koja će Vam rado savjetovati najprikladniji tip programa i komunikacije? Tvrtka koja će Vam razbiti sve predrasude u vezi komplikacija razvoja programa podrške pacijentima jer su joj procedure Vaše kompanije savladive, a i zna da hrvatski pacijenti vrlo zainteresirani za ovaj tip podrške?
Ta tvrtka smo mi. Kao višegodišnji pružatelj usluga u području projekata podrške pacijentima, donosimo kontraargumente.
Imamo višegodišnje iskustvo i veliko samopouzdanje u našem radu, ali i strpljenje te vjeru u sve uključene strane unutar jednog programa podrške pacijentima. Ulaganje resursa u ovakve projekte, što financijsko, što u formi vlastitog znanja i vremena, na kraju jest isplativo. Programi podrške povećat će adherenciju te ju održati stabilnom tijekom dužeg vremena, što će se u konačnici očitovati i u prihodima kompaniji.
No, ulaganje se najviše isplati radi dobrobiti pacijenata. Prednosti redovitog uzimanja Vaše terapije znate puno bolje nego mi. Vašim pacijentima će porasti kvaliteta života pa će imati priliku biti aktivniji član zajednice. Ako tome dodate i snižene hospitalne troškove, rjeđe dijagnostičke postupke i manje dodatne terapije, očito je kako će Vaš program podrške utjecati i na zdravstveni sustav u cijelosti. Iako sami pacijenti neće znati kome zahvaliti, Vi ćete biti heroj priče u svojoj kompaniji i našim očima.
Zaključno, priprema i provedba takvih projekata nije jednostavna, tu se slažemo. No odradit ćemo koliko je god potrebno sastanaka i provjera, kako bismo zajedno kreirali optimalan projekt i osigurali bolju budućnost za Vaše pacijente.