Prvi programi podrške pacijentima nastali su tijekom 1970-ih godina, kada je računalna tehnologija počela postajati dostupnija u zdravstvenoj industriji. Ti programi su se prvotno koristili za poboljšanje kvalitete zdravstvene skrbi i učinkovitosti u bolnicama i drugim ustanovama za zdravstvenu njegu.
Jedan od prvih programa podrške pacijentima bio je program “MYCIN” razvijen na Sveučilištu Stanford u Sjedinjenim Američkim Državama tijekom sredine 1970-ih. MYCIN je bio sustav za podršku donošenju odluka koji je koristio umjetnu inteligenciju za dijagnosticiranje i liječenje infekcija krvi.
Od tada, programi podrške pacijentima su se razvili i proširili na različita područja medicine, uključujući dijagnostiku, praćenje kroničnih stanja, upravljanje lijekovima, mentalno zdravlje i prevenciju bolesti. Danas postoje mnoge vrste programa podrške pacijentima, uključujući mobilne aplikacije, internetske platforme, virtualne asistente i druge tehnologije koje se koriste za poboljšanje kvalitete i učinkovitosti zdravstvene skrbi.
Programi podrške pacijentima nude nekoliko prednosti, a neki od njih su:
- Poboljšani zdravstveni ishodi
Programi podrške pacijentima mogu pomoći pacijentima bolje upravljati svojim zdravstvenim stanjima, što rezultira poboljšanim zdravstvenim ishodima. Ti programi pružaju pacijentima obrazovne resurse, alate za praćenje simptoma te pristup zdravstvenim stručnjacima za postavljanje pitanja i primanje uputa.
- Povećana uključenost pacijenata
Programi podrške pacijentima mogu pomoći povećati uključenost pacijenata u vlastito zdravstveno stanje. Pružanjem pacijentima informacija i resursa, oni su osnaženi da preuzmu aktivnu ulogu u upravljanju svojim zdravljem, što dovodi do boljih zdravstvenih ishoda.
- Bolja pridržavanja terapije lijekovima
Programi podrške pacijentima mogu pomoći poboljšati pridržavanje terapiji lijekovima, što je ključno za uspješno liječenje mnogih zdravstvenih stanja. Ti programi mogu slati podsjetnike pacijentima da uzimaju lijekove na vrijeme, nuditi obrazovne resurse o upotrebi lijekova te pružati resurse za rješavanje svih problema ili pitanja koja pacijenti mogu imati.
- Smanjeni troškovi zdravstvene zaštite
Programi podrške pacijentima mogu pomoći smanjiti troškove zdravstvene zaštite sprječavanjem ponovnih hospitalizacija, izbjegavanjem nepotrebnih medicinskih testova i smanjenjem broja posjeta hitnoj pomoći.
- Poboljšano zadovoljstvo pacijenata
Programi podrške pacijentima mogu dovesti do povećanog zadovoljstva pacijenata s njihovim zdravstvenim iskustvom. Ti programi mogu pacijentima pružiti personaliziranu njegu i podršku, što može dovesti do većeg zadovoljstva pacijenata s njihovim zdravstvenim pružateljima.
Ukupno, programi podrške pacijentima mogu pomoći poboljšati kvalitetu skrbi, smanjiti troškove zdravstvene zaštite i poboljšati zadovoljstvo pacijenata.