U dinamičnom zdravstvenom okruženju, obuka kliničkih vještina treba biti usmjerena na stvarne izazove i biti praktična. Zato, kroz učenje temeljeno na slučajevima, odnosno izradu istih u interaktivnoj aplikaciji Nobula Case Creator – cilj nam je pružateljima edukativnih usluga dati nešto novo i inovativno, a opet jednostavno za korištenje.
Case study: Pacijentica s glavoboljom
Kako to fukcionira u praksi isprobali smo kreirajući edukaciju o glavobolji u suradnji sa specijalistom neurologije. Koliko će slučaj biti zanimljiv i koristan, ispitali smo na liječnicima obiteljske medicine registriranih u bazi naše platforme E-medikus. U listopadu 2024. godine, slučaju je pristupilo gotovo 300 sudionika, no kako su pitanja odmicala, dogodio se drop-out dijela sudionika pa rezultate baziramo na odgovorima 200 sudionika.
Sudionicima je bio predstavljen slučaj žene stare 22 godine, do sada zdrave. Upoznaju medicinsku sestru po zanimanju, koja dolazi u ordinaciju obiteljskog liječnika. Tijekom anamneze, saznaju kako se javlja liječniku zbog glavobolje, koju na skali od jedan do deset, procjenjuje kao osam. Uz to, smeta joj i svjetlost, dvoslike nema, a metode samopomoći nisu pomogle. Slične glavobolje je imala i ranije, traju oko tri sata, no zadnjih mjeseci mjesečno ih bude sedam-osam.
Pri postavljanju radne dijagnoze, 60% sudionika zaključilo kako se radi o psihosomatici, a trećina sumnja na migrenu. Od ove jednostavne, ali potencijalno složene pritužbe, sudionici imaju zadatak vježbati niz kliničkih odluka, uključujući anamnezu (povijest bolesti), dijagnostiku, dijagnozu i liječenje.U prosjeku su točno odgovorili na 30 % pitanja, što pokazuje koliko je važno vježbati kliničke vještine.
Zašto je ovo važno?
Razlika između klasičnih metoda i ovog pristupa je u aktivnom sudjelovanju. Umjesto pasivnog slušanja ili čitanja, sudionici su kroz učenje temeljeno na slučajevima uključeni u stvarni proces, istražujući različite scenarije u sigurnom okruženju. Povratne informacije pomažu im u ispravljanju pogrešaka i pripremi za stvarne izazove, jer u praksi nemaju “drugu priliku”.
Učenje temljeno na slučajevima
Od najranije dobi, najučinkovitije učimo po modelu iz naše okoline, što ponekad uključuje i učenje na vlastitoj koži. Naša misija je to primijeniti i u trajnoj medicinskoj edukaciji, simulirajući stvarne slučajeve s ciljem razvoja kliničkih vještina. Ovo su neki od razloga zašto koristiti Nobula Case Creator:
- Lokalni slučajevi: Suradnjom s lokalnim liječnicima omogućavamo učenje temeljen na specifičnim zdravstvenim izazovima našeg podneblja.
- Sigurno okruženje za pogreške: Grananje slučaja i mogućnost ponovnog odigravanja omogućuju sudionicima da vježbaju kliničke vještine bez stvarnog rizika.
- Fleksibilnost: Edukacija je dostupna putem interneta i može se obaviti kad god i gdje god sudionik to poželi, na bilo kojem uređaju.
- Interaktivnost: Interaktivni pristup i automatske povratne informacije pružaju dugoročne rezultate u učenju.
- Podaci: Rezultati omogućuju jasnu analizu savladanih vještina, što olakšava daljnje usmjerenje edukacije.
Dodana vrijednost za farmaceutsku kompaniju
Iako jednokratne edukacije imaju svoju vrijednost, smatramo da je ključna snaga u kontinuiranoj edukaciji. Uz godišnju pretplatu, možete ostvariti dugoročne koristi, a posebno preporučujemo integraciju s CRM i/ili LMS sustavima. Naime, dugoročni ishodi učenja su značajniji kada se edukacija provodi više puta. Ponekad je dovoljna jednokratna edukacija, ali iz našeg iskustva dokazano je da ponavljanje iste teme kroz različite slučajeve i u dužem vremenskom razdoblju ostavlja dublji trag na publici.
A/B testiranje predstavlja izvrstan alat za procjenu učinkovitosti vaših poruka. Na primjer, možete koristiti ista važna pitanja u dva različita vremenska razdoblja kako biste vidjeli koje intervencije donose bolje rezultate. Možda će vas iznenaditi, ali ponekad je učinkovitije odslušano predavanje od pročitanog sadržaja, ili obrnuto. Edukacije koje uključuju stručne suradnike također mogu pružiti interaktivno iskustvo.
Najveća prednost godišnje pretplate i integracije leži u prikupljanju individualnih podataka o svakom korisniku, što olakšava segmentaciju i ciljanje, smanjujući rizik od uzaludnih posjeta i pogrešnih poruka. Pristupite korisnicima na način prilagođen njihovim potrebama, umjesto da koristite općeniti pristup.
Ovaj iskustveni pristup učenju savršeno simulira stvarne izazove u medicinskoj praksi, omogućavajući zdravstvenim stručnjacima stjecanje dragocjenih iskustava bez pritiska stvarne odgovornosti. Svaka povratna informacija doprinosi njihovom samopouzdanju i sposobnosti ispravnog reagiranja u pravim situacijama.
Mišljenje korisnika
Na kraju, rezultati ankete potvrđuju uspješnost ovog pristupa. Sudionike smo zamolili za povratne informacije, koje su ključne za unapređenje edukacije. Na skali od 1 (nimalo se ne slažem) do 5 (izrazito se slažem), sudionici su ocijenili sljedeće karakteristike edukacije:
- Zabavnost: 90,65% sudionika ocijenilo je edukaciju zabavnom, pri čemu je 70,76% dalo ocjenu odličan.
- Edukativnost: Gotovo svi sudionici (94,15%) ocijenili su ju edukativnom, od čega je 76,60% dalo najvišu ocjenu.
- Interaktivnost: Jednaki udio (94,15%) pozitivno je ocijenio interaktivnost edukacije (vrlo dobar 19,30%, odličan 74,85%).