Slanje newslettera putem mailinga već je odavno postao standard za mnoge tvrtke i organizacije, ali suočavanje s niskom stopom čitanosti, hladni je tuš koji nerijetko uslijedi. Ako i vaš newsletter nema očekivanu čitanost, možda je vrijeme za promjenu pristupa. Optimizacija zahtijeva promišljenost, ali mali koraci mogu dovesti do značajnih rezultata. U nastavku ćemo razmotriti najčešće greške koje viđamo, kao i jednostavne, ali učinkovite korake koje možete primijeniti.
1. Dizajn prilagođen emailu
Česta greška koju primjećujemo je slanje dizajna namijenjenog tiskanim materijalima, a ne digitalnom formatu. Newsletter koji se čita na ekranu zahtijeva drugačiji pristup. Kada je dizajn pretrpan detaljima, korisnici lako gube interes. Naša preporuka je: pošaljite osnovne materijale, a dizajn prepustite stručnjacima. Na taj način možete dobiti dinamičan, vizualno prilagođen newsletter koji je jednostavan za čitanje i ugodan oku.
2. CTA gumb – poziv na akciju
Druga velika greška koja smanjuje angažman je nedostatak jasnog call-to-action (CTA) gumba. Ulogu CTA-a nemojte podcijeniti – on je ključan za privlačenje pozornosti i usmjeravanje korisnika prema željenom koraku. Može se raditi o pozivu na čitanje dodatnih sadržaja, prijavu na edukacije ili kliku na vanjsku stranicu za više informacija.
- Savjet: CTA bi trebao biti vidljiv i jasan, ali i relevantan za vaš sadržaj. Ako, primjerice, šaljete informacije o novom lijeku, poveznica može voditi do dodatnih podataka na vanjskoj stranici ili SmPC.
3. Naslovi i sadržaj: privlačni i jasni
Naslovi su često prvi i posljednji element koji će korisnici zapamtiti. Zato predlažemo da osmislite kratke i intrigantne naslove koji pobuđuju znatiželju, ali su ujedno jasni. Prvi redak vašeg newslettera, sažetak ili uvod, također treba biti konkretan i potaknuti čitatelja da nastavi dalje. Dijelite relevantne i korisne informacije koje će publiku zanimati i angažirati. Pokušajte održati balans između stručnih informacija i prijateljskog tona; čitatelji cijene pristup koji im se obraća kao ravnopravnim partnerima.
4. Dajte vrijednost i personalizirajte sadržaj
Razmislite što vašim čitateljima donosi stvarnu vrijednost – informacije, savjeti, aktualnosti – i osigurajte da svaki newsletter ima upravo to. Povremeno personalizirajte sadržaj prema interesima publike: isticanje relevantnih članaka ili savjeta može biti točno ono što će ih motivirati na klik. Ako koristite jednostavne alate za analizu, lako ćete uočiti koji sadržaji najbolje prolaze i na temelju toga kreirati personalizirane sekcije.
5. Izbjegavajte prekomjeran broj informacija
Preopterećenje informacijama može odbiti čitatelja. Svaki newsletter treba imati fokusiranu temu i jasnu poruku. Previše različitih tema u jednom newsletteru može zbuniti čitatelje i smanjiti želju za čitanjem. Ako imate više informacija za podijeliti, razmislite o seriji newslettera s jasno definiranim temama.
6. Održavajte ritam – ali ne zagušujte
Prečesto slanje newslettera može izazvati suprotan efekt – zasićenje. Ako vam je cilj redovita čitanost, optimalno je održavati dosljedan raspored, bilo to tjedno ili mjesečno, ovisno o vašem sadržaju i publici. Nikako nemojte slati više newslettera u istom danu.
7. Testiranje i analitika
Bez obzira na to koliko ste sigurni u svoj sadržaj, testiranje je neizostavno. Isprobajte različite verzije naslova, dizajna i CTA gumba kako biste vidjeli koji element daje bolje rezultate. Redovno praćenje statistika – poput otvorenih mailova, klikova na linkove i konverzija – pomoći će vam da optimizirate sadržaj i strategiju.
Ili jednostavno prepustite izradu newslettera nama, a mi ćemo se pobrinuti za sve navedene korake i ono još bitnije; da osiguramo čitanost i zadovoljavajući open rate.